Wednesday, April 3, 2013

KINI KEMBALI DENGAN INFO TERKINI


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 

Alhamdulillah, saya memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan izin dan limpah kurnia-Nya maka kita semua masih diberi ruang dan peluang untuk berbakti dibumi Allah ini. Sudah agak lama rasanya tidak menulis blog ini disebabkan kesibukan aktiviti dan kerja-kerja di HEP namun di atas permintaan ramai terpaksa juga dicoretkan untuk memberi informasi dan perkembangan terkini tentang apa yang berlaku di Politeknik Muadzam Shah.

Sejak berpindah ke kampus baru, Politeknik Muadzam Shah telah menyaksikan pelbagai perkembangan dimana jumlah pelajar telah bertambah pada setiap semester. Situasi ini menunjukkan bahawa Politeknik KPTM masih lagi menjadi pilihan bagi pelajar yang meminati bidang teknikal untuk menyambungkan pelajaran mereka. Sepanjang tempoh itu juga, pelbagai pencapaian juga telah diraih menerusi penganjuran pelbagai aktiviti yang melibatkan para pelajar dan juga staf.

Penganjuran pelbagai aktiviti terutamanya kepada pelajar ini adalah sangat penting sebagai satu platform untuk Politeknik Muadzam Shah menghasilkan graduan yang berkualiti dan berdaya saing di dalam memenuhi keperluan industri dan aspirasi negara. Justeru itu bagi meluaskan akses pendidikan maka Unit Hal Ehwal Pelajar menerbitkan laman web ini bagi memperbaiki sistem informasi agar lebih berkesan, cepat dan pantas didalam penyebaran maklumat samda di dalam atau diluar politeknik.

Untuk pengetahuan semua, laman blog ini BUKAN laman web rasmi politeknik akan tetapi ianya digubah atas dasar mewujudkan rangkaian dan perhubungan yang lebih meluas agar maklumat yang hendak disampaikan dapat dikongsi bersama selaras dengan teknologi yang ada pada masa kini.

Akhir kata, kami di Unit HEP memerlukan sokongan daripada semua pihak di dalam membangunkan potensi dan jatidiri pelajar agar dapat menjadi insan yang bergelar pemimpin yang akan menggerakkan ekonomi negara pada masa akan datang. Diharapkan Politeknik Muadzam Shah mampu bersaing setanding dengan IPTA lain dari segenap aspek. Sesiapa jua boleh memberi komen dan pandangan agar dapat kita berkonsi idea dan pendapat melalui blog ini untuk kita bersama-sama memajukan Politeknik Muadzam Shah di dalam segenap bidang. SEKIAN.


0 comments:

Post a Comment